Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů
V případě, že mezi prodávajícím a kupujícím - spotřebitelem dojde ke vzniku spotřebitelského sporu z kupní smlouvy, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může kupující – spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je
Česká obchodní inspekce
Ústřední inspektorát – oddělení ADR
Štěpánská 15
120 00 Praha 2
Email: adr@coi.cz
Web: adr.coi.cz
Kupující - spotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů online, která je zřízena Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Orgány státního dozoru:
Kupující je dále oprávněn obrátit se se stížností na tyto orgány státního dozoru:
-
orgánem státního dozoru nad výkonem živnostenského oprávnění prodávajícího je Živnostenský úřad
-
orgánem státního dozoru v oblasti ochrany osobních údajů je Úřad pro ochranu osobních údajů,
-
orgánem státního dozoru nad dodržováním práv spotřebitele je Česká obchodní inspekce,
-
orgánem státního dozoru nad zajištěním bezpečnosti potravin je Státní zemědělská a potravinářská inspekce.